close

聽歌學英語安夏版: 8Light A Fire

 

The Vampire Diaries)《吸血鬼的日記》第六季第一集中有很多好聽的背景音樂, Elena沉浸在Luke給自己的草藥中無法自拔,因為通過草藥產生幻覺可以見到男友Damon,可是Elena卻變得嗜血,為了不讓自己墮落下去,Elena決定最後一次飲用草藥,看到幻想中的達蒙,Elena決定和他告別。很多朋友紛紛追問埃ElenaDamon道別時背景音樂是什麼歌?這首插曲名叫《Light a Fire 》,由Rachel Taylor演唱,歌曲中哀傷的曲調,增添了Elena試圖跟Damon道別時的傷感。

Don't quiver, you're enough

 

不要畏懼,你已夠好
You will be just fine
一切都會重歸於好
Tonight
今夜
Baby when it's cold outside
當窗外寒風凜冽
I will keep you warm
我會供你取暖
Save you from the storm
從風暴中力挽狂瀾
I will light a fire
我將燃起火把
And the embers bright
讓餘燼點亮
Will guide you through the night
指引你穿過漫漫長夜
When it's cold outside
當窗外寒風凜冽
I will light a fire (fire)
我將燃起火把!
I will light a fire (fire)
我將燃起火把!
I will light a fire (fire)
我將燃起火把!
When it's cold outside
當窗外風雪交加,
I will light a fire
我將燃起火把。
Keep your bright eyes looking
用你澄澈的雙眼
Up to the sky now
悵望天空吧
Cheer up, be proud
昂首挺胸
Walk strong like a soldier
視死如歸
Onto the battleground
征戰沙場
Breath in, breath out
放鬆自己
Don't shiver, don't give up

不要戰慄,永不言棄
Don't quiver, you're enough

不要畏懼,你已夠好
You will be just fine
一切都會重歸於好
Tonight
今夜
Baby when it's cold outside
當窗外寒風凜冽
I will keep you warm
我會供你取暖
Save you from the storm
從風暴中力挽狂瀾
I will light a fire
我將燃起火把
And the embers bright
讓餘燼點亮
Will guide you through the night
指引你穿過漫漫長夜
When it's cold outside
當窗外寒風凜冽
I will light a fire (fire)
我將燃起火把!
I will light a fire (fire)
我將燃起火把!
I will light a fire (fire)
我將燃起火把!
I will light a fire
我將燃起火把!
You've been at the bottom
你已無路可走,
Only surviving
唯有絕處逢生。
You decide who you are now
你的路由你自己選擇,
I'm with you through everything
而我將會陪你生死與共。
Baby when it's cold outside
當窗外寒風凜冽
I will keep you warm
我會供你取暖
Save you from the storm
從風暴中力挽狂瀾
I will light a fire
我將燃起火把
And the embers bright
讓餘燼點亮
Will guide you through the night
指引你穿過漫漫長夜
When it's cold outside
當窗外風雪交加
I will light a fire (fire)
我將燃起火把
I will light a fire (fire)
我將燃起火把
I will light a fire (fire)
我將燃起火把
When it's cold outside
當窗外風雪交加
I will light a fire
我將燃起火把

arrow
arrow
    全站熱搜

    elena 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()