Yellow

Yellow》是Coldplay真正意義上的成名單曲,它的面世經過在Saturday afternoon at Glastonburyhighlight ofthe festival的演出後,這張單曲沖上了英國單曲榜的第4名。關於這首歌,馬丁說道,“這是一首威爾士歌曲,它是在利物浦和威爾士寫的,那時我們正在錄音,那裡美麗的景色給了我無限的靈感,在一個異常美麗的夜晚,我完成了它,這首歌聽上去並不那麼時髦,而且很簡單,但我在創作和演唱的時候確實全心全意的。

Look at the stars
仰望天上星星
Look how they shine for you
看著它們為你綻放光芒
And everything you do
為你做的一切綻放光芒
Yeah, they were all yellow
它們是金光閃爍
I came along
我跟隨著你
I wrote a song for you
為你寫下一首情歌
And all the things you do
為你做的一切
And it was called yellow
歌名叫做YELLOW
So then i took my turn

我會全心全意
Oh what a thing to have done
想突破你心房贏的你芳心
And it was all yellow
卻也擔心害怕起來
Your skin
你的肌膚
Oh yeah, your skin and bones
是的,你的肌膚和的骨骼
Turn into something beautiful
是如此美麗脫俗而真實
You know, you know i love you so
你該知道,我已深深愛上你
You know i love you so
你該知道,我已深深愛上你
I swam across
整顆心早已游向你
I jumped across for you
整個人飛奔到你面前
Oh what a thing to do
這是多麼艱難的一件事
Cos you were all yellow
因為你金光閃爍
I drew a line
我畫了一幅畫
I drew a line for you
我為你畫了畫
Oh what a thing to do
這是多麼艱難的一件事
And it was all yellow
因為你金光閃爍
Your skin
你的肌膚
Oh yeah your skin and bones
是的,你的肌膚和的骨骼
Turn into something beautiful
是如此美麗脫俗而真實
And you know
你該明瞭
For you i'd bleed myself dry
我為你失去生命也不可惜
For you i'd bleed myself dry
我為你失去生命也不可惜
It's true
這是真的
Look how they shine for you
星星都因為你綻放光芒
Look how they shine for you
星星都因為你綻放光芒
Look how they shine for
看,他們為你綻放光芒
Look how they shine for you
看,他們為你綻放光芒
Look how they shine for you
星星都因為你綻放光芒
Look how they shine
星星都因為你綻放光芒
Look at the stars
仰望天上星星
Look how they shine for you
看著他們為你綻放光芒
And all the things that you do
為你的一切綻放光芒

arrow
arrow
    全站熱搜

    elena 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()