close

 

美國鄉村音樂:The sound of silence

The sound of silence - 美國鄉村音樂

Hello darkness, my old friend嗨,黑暗,我的老友
I’ve come to talk with you again我又來找你聊天了
Because a vision softly creeping因為有個幻影趁我熟睡時輕輕爬進來
And the vision that was planted in my brain深植我腦海
Still remains縈繞迴旋不去
Whit in the sound of silence在寂靜無聲的此時
In restless dreams I walked alone在不安的夢中,我獨自走在
Narrow streets of cobble-stone鵝卵石鋪陳的狹窄街道上
Neat the halo of a street lamp昏黃的街燈下
I turned my collar to the cold and damp我翻起衣領以抗禦濕冷的夜
When my eyes were stabbed by the flash of neon light當照亮夜空的霓虹燈閃光刺入我眼裡時
That split the night它同時也打破了
And touched the sound of silence黑夜的沉靜
And in the naked light I saw在無遮的燈光下我看
Ten thousand without speaking到人海茫茫
People talking without speaking他們在說著無聊的話語
People hearing without listening在漫不經心地聽著別人講話
People writing songs that voices never share或在寫著一些從來不會被人唱的歌謠
And no one dared似乎無人敢
Disturb the sound of silence打破這份靜默
“Fools” said  I “You do not know我說:“傻瓜們,你們知不知道”
Silence like a cancer grows靜默會像癌細胞那樣擴散
Hear my words that I might teach you聽我的話吧,讓我教導你們
Take my arms that I might reach you“抓緊我的雙臂吧,讓我引導你們”
But my words like silent rain-drops fell但我的話卻如寂靜無聲的雨點落下
And echoed the wells of silence徒然迴響于沉靜的井裡
And the people bowed and prayed to the neon god they made人們仍然向自己塑造的霓虹燈神膜拜,祈禱
And the sign flashed out its warning霓虹燈以它自身所形成的文字閃爍出警語
In the words that it was forming這些話都形成了
And the signs said, the words of the prophets先知們的話
Are written on the subway walls已被寫在地鐵的牆上
And tenement halls and whisper’s in the sounds of silence及住宅的走廊上,並在無聲的靜默中喃喃耳語

  

arrow
arrow
    全站熱搜

    elena 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()