《諾丁山》主題曲:No Matter What無論如何

來自愛爾蘭組合“男孩地帶”。它取代了My Heart Will Go On,成為1999年全英全年總冠軍。——“無論他們說什麼,無論他們做什麼,無論他們教我們什麼”,“我不能放棄我所相信的”,“我只能作我自己”“我知道我們的愛永恆”——輕鬆愛情電影《諾丁山》(Notting Hill)主題曲。

英文歌詞:

chica cha ha ha (Repeat)

no matter what they tell us, no matter what they do
no matter what they teach us, what we believe it's true
no matter what they call us, however they attack
no matter where they take us, we'll find our own way back

I can't deny what I believe, I can't be what I'm not
I know our love forever, I know no matter what

if only tears were laughter, if only night was day
if only prayers were answered (hear my prayers)
then we could hear god say:
no matter what they tell you, no matter what they do
no matter what they teach you, what you believe it's true

And I will keep you safe and strong and shelter from the storm
no matter where it's barren, a dream is being born

no matter who they follow, no matter where they leave
no matter how they judge us, I'll be everyone you need
no matter if the sun don't shine ( the sun don't shine)
or if the skies are blue (skies are blue)
no matter what the end is, my life began with you

I can't deny what I believe ( what I believe)
I can't be what I'm not (I know I know )
I know this love's forever that's all that matters now no matter what

no no matter what (no,no matter what) (Repeat)
that's all that matters to me

無論他們跟我們說什麼,無論他們做什麼
無論他們教我們什麼,我們所相信的是真的
無論他們叫我們什麼,無論他們怎樣抨擊
無論他們領我們到哪裡,我們都將找到回來的路

我無法抗拒我所相信的,我不能成為別人
我知道我們的愛會永恆,我知道,無論發生什麼

一旦眼淚化作微笑,一旦黑夜變成白晝
一旦祈禱得到回答(聽我的祈禱),我們就能聽到上帝在說:
無論他們如何告訴你們,無論他們對你們作什麼
無論他們教給你們什麼,你們堅信的才是真理

我將保佑你們平安和強壯,也為你們擋風遮雨
無論那裡如何荒蕪,一個夢想正在誕生

無論他們追隨著誰,無論他們去向哪裡
無論他們如何判決我們,我將永遠和你在一起
無論太陽是否明亮(陽光不再閃耀)或者天空是否蔚藍(天空是藍色的)
無論結局如何,我的生命從你開始

我不能背叛我的信念(我的信念)。我不能虛偽地活著(我知道,我知道
我知道這愛將永恆,現在這就是一切,無論如何

無論如何,對我來說,這就是一切

arrow
arrow
    全站熱搜

    elena 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()