How Deep Is Your Love 你的愛有多深

   1977年格萊美最佳流行組合“比吉斯”(Bee Gees)《你的愛有多深》,好象是深陷愛情中的一方對另一半的詢問:在最幽暗的時刻,你就是引領我的光芒;可是,在你心中,我占著什麼位置?我真的想知道,你要告訴我……

 

中英歌詞:

i know your eyes in the morning sun
i feel you touch me in the pouring rain

and the moment that you wander far from me
i wanna feel you in my arms again
then you come to me on a summer breeze
keep me warm in your love
then you softly leave
and it's me you need to show
how deep is your love

how deep is your love
i really mean to learn
'cause we're living in a world of fools
breaking us down
when they all should let us be
we belong to you and me

i believe in you
you know the door to my very soul

you're the light in my deepest darkest hour
you're my saviour when i fall
and you may not think i care for you

when you know down inside that i really do
and it's me you need to show
how deep is your love

how deep is your love
i really mean to learn
'cause we're living in a world of fools
breaking us down
when they all should let us be
we belong to you and me

how deep is your love
i really mean to learn
'cause we're living in a world of fools
breaking us down


在朝陽中,我懂你的眼神
在傾盆大雨中,我感受到你的觸摸
當你在遠方流浪的剎那
我想要你再回我懷裡
然後,你在夏日微風中迎向我
讓我在你的愛中感到溫暖
之後,你又輕柔地離去
你必須告訴我
你的愛有多深
你的愛有多深
我真的很想瞭解
因為我們活在愚人的世界裡
我們將會決裂
只要他們想要那樣的話
我們屬於彼此
我完全信任你
你知道通往我靈魂的門
在最幽暗的時刻,你是我的光
當我墜落,你救了我
你也許不認為我關心你
當我真的關心你的時候
你必須告訴我
你的愛有多深

arrow
arrow

    elena 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()