《川流熙攘》主題曲:It's Hard Out Here for a Pimp

《生活不易》是2006年3月5日頒佈的78屆奧斯卡最佳電影歌曲的獲獎作品、熱播電影《川流熙攘》(Hustle & Flow)的主題曲。歌中用了大量的口語與俚語的說唱,生動形象地勾畫出一個社會底層的小混混的生活環境與心理狀態:他徘徊在第七街區,他看到的是窮人沒飯吃,是爾虞我詐、槍林彈雨;只要你的價錢公道,無論是白人女孩還是黑人女孩,你盡可以左擁右抱;他說,即使知道不對也要繼續他的遊戲,就像NBA的球星科比-布萊恩特晚上的籃球比賽那樣全力以赴……

  同樣是目前流行的說唱曲風,沒有Nana唱的那首《Lonely》那樣憤世嫉俗;同樣是奧斯卡的影視歌曲,也的確比《斷背山》的情歌更有些嚼頭。人家得獎還是有道理呢,聽聽看?


You know it's hard out here for a pimp (you ain't knowing)
When he trying to get this money for the rent (you ain't knowing)
For the Cadillacs and gas money spent (you ain't knowing)
(1) Because a whole lot of bitches talking shit (you ain't knowing)
(2) Will have a whole lot of bitches talking shit (you ain't knowing)

(Djay)
In my eyes I done seen some crazy things in the streets
Gotta couple hoes working on the changes for me
But I gotta keep my game tight like Kobe on game night
Like taking from a ho don't know no better, I know that ain't right

Done seen people killed, done seen people deal
Done seen people live in poverty with no meals
It's fucked up where I live, but that's just how it is
It might be new to you, but it's been like this for years

It's blood sweat and tears when it come down to this shit
I'm trying to get rich before I leave up out this bitch
I'm trying to have things but it's hard for a pimp
But I'm praying and I'm hoping to God I don't slip, yeah

(Chorus)

(Djay)
Man it seems like I'm ducking dodging bullets everyday
Niggers hating on me cause I got, hoes on the tray
But I gotta stay paid, gotta stay above water
Couldn't keep up with my hoes, that's when shit got harder

North Memphis where I'm from, I'm 7th Street bound
Where niggers all the time end up lost and never found
Man these girls think we prove things, leave a big head
They come hoping every night, they don't end up being dead

Wait I got a snow bunny, and a black girl too
You pay the right price and they'll both do you
That's the way the game goes, gotta keep it strictly pimping
Gotta have my hustle tight, making change off these women, yeah

[合唱團的2倍: shug -歌唱] + d jay
你知道它的努力,這裡一個皮條客(你是不是knowin
當他tryin得到這筆錢為地租(你是不是knowin
cadillacs天然氣花的錢(你是不是knowin
[ 1 ] ,因為整個很多犬talkin shit週邊(你是不是knowin
[ 2 ] ,將有一個整體的很多犬talkin shit週邊(你是不是knowin

[ djay ]
在我的眼睛i做看到一些瘋狂的thangs在街道上
奧謝夫婦鋤頭workin對的變化,為我
我的寶貝,讓我緊張的遊戲一樣,神戶的博弈夜
羚牛,從議員不知道沒有更好的,我知道是不正確的
做看到人死亡,看到有人做了處理
做看到有人生活在貧困之中,與沒有吃飯
它的fucked了我住的地方,但是這只是它是如何
它可能會有新的給你,但它一直像這樣為年
它的血汗水和淚水時,下降到這個shit週邊
tryin富起來'前列我離開了這個蕩婦
tryinthangs但很難為'皮條客
但我prayin和我hopin給上帝,我不支路,嗯

[合唱團]

[ djay ]

男子好像我duckin dodgin子彈日常生活
niggaz hatin對我的事業我得到,鋤頭就託盤
我的寶貝,留薪,留以上的寶貝,水
無法跟上我的鋤頭,這時候shit週邊得到加倍努力
孟菲斯的地方,我從,我第七街的約束
niggaz所有的時間,最終失去了和從未發現
男子這些女孩認為,我們證明thangs ,留下一個大頭
他們來hopin每晚,他們不最終bein死亡
等待我得到雪兔子,和一個黑色的女孩太
您付出合適的價格,他們會在雙方你
這就是遊戲有雲,奧謝保持嚴格pimpin
奧謝說,我hustle緊絀,馬小康的變化,這些婦女,嗯

  

arrow
arrow
    全站熱搜

    elena 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()