My Father's Eyes 父親的眼眸塑造我的靈魂-父親節英語歌曲推薦

 

Eric Clapton,曾經獲得過19座格萊美獎,是20世紀最成功的音樂家之一,也是史上唯一一位曾三度入主搖滾名人堂的搖

0



Eric Clapton,曾經獲得過19座格萊美獎,是20世紀最成功的音樂家之一,也是史上唯一一位曾三度入主搖滾名人堂的搖滾傳奇人物。同時他也是有史以來最偉大的吉他手之一。他就是《Tears in Heaven》的詞曲作者及演唱,Eric Clapton,一生經歷頗多磨難,吸毒、解毒、隊友患了精神分裂症,還是是種族主義的爭議和譴責對象,婚外戀、私生女、離婚,隊員遇到空難全部死亡、兒子落窗而死,印證了那句經典的話:真正的大喜或大悲之後反而是平靜,沒有傷過的人永遠不會懂……這首歌是關於父親的歌,父親的眼眸可以重塑孩子的靈魂

My Father's Eyes 父親的眼眸英語歌詞雙語中英對照:

Sailing down behind the sun, 
在太陽落下前啟航
Waiting for my prince to come. 
等待我的王子的到來
Praying for the healing rain 
祈求著可以治癒傷痛的雨
To restore my soul again.
將我的靈魂重整 
Just a toerag on the run.

就像一個逃命的壞蛋 
How did I get here? 

我是如何來到這裡的?
What have I done? 
我做了什麼?
When will all my hopes arise? 
我所有的願望什麼時候才能實現?
How will I know him? 
我怎樣才能瞭解他?
When I look in my father's eyes. 
當我看著父親的眼眸
(look in my father's eyes) 
看著父親的眼眸
My father's eyes. 
父親的眼眸
When I look in my father's eyes. 
當我看著父親的眼眸
(look in my father's eyes) 
看著父親的眼眸
My father's eyes. 
父親的眼眸
Then the light begins to shine 
然後光開始灑出
I hear those ancient lullabys. 
我聽到了古老的搖籃曲
And as I watch this seedling grow, 
而當我看到子孫成長
Feel my heart start to overflow. 
感覺到我的心開始溢出
Where do I find the words to say? 
我應該用什麼話語來形容呢?
How do I teach him? 
我拿什麼來教她呢?
What do we play? 
我們玩些什麼呢?
Bit by bit, I've realized 
漸漸的,我開始明白
That's when I need them,
那才是我要的東西 
That's when I need my father's eyes. 

父親的眼眸才是我需要的
(look in my father's eyes) 
看著父親的眼眸
My father's eyes. 
父親的眼眸
That's when I need my father's eyes. 
父親的眼眸才是我需要的
(look in my father's eyes) 
看著父親的眼眸
My father's eyes. 
父親的眼眸
(Instrumental) 
==
間奏==
Then the jagged edge appears 

然後陡峭的海角出現了
Through the distant clouds of tears. 
穿越遙遠的淚雲
I'm like a bridge that was washed away; 
我就像一座被沖毀的橋
My foundations were made of clay.
我是上帝創造的 
As my soul slides down to die.

但我的靈魂卻開始消逝 
How could I lose him? 

我怎樣才能忘記他?
What did I try? 
我要如何做?
Bit by bit, I've realized 
漸漸的,我開始明白
That he was here with me; 
他始終都在我左右
I looked into my father's eyes. 
我看著父親的眼眸
(look in my father's eyes) 
看著父親的眼眸
My father's eyes. 
父親的眼眸
I looked into my father's eyes. 
我看著父親的眼眸
(look in my father's eyes) 
看著父親的眼眸
My father's eyes. 
父親的眼眸
My father's eyes. 
父親的眼眸
(look in my father's eyes) 
看著父親的眼眸
My father's eyes. 
父親的眼眸
I looked into my father's eyes. 
我看著父親的眼眸
(look in my father's eyes) 
看著父親的眼眸
My father's eyes. 
(look in my father's eyes...) 

看著父親的眼眸……

  

arrow
arrow

    elena 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()