Levitate-twenty one pilots

OhI know how to levitate up off my feet

我知道如何升空我的雙腳

And ever since the seventh grade I learned to fire-breathe

自七年級起我便學會吞吐烈火(Tyler從七年級開始用音樂表達自己fire-breathe比喻泰老師用自己的歌詞當做武器)

And though I feed on things that fell

即使我靠這雙注定沉落雙腳過活

You can learn to levitate with just a little help

只要一點幫助你就能漂浮空中

Learn to levitate with just a little help

只要一點幫助你就能漂浮空中

Come downcome down

降落到我身邊

Cowards only come through when the hour's late

懦夫才會在半夜里出現

And everyone's asleepmind you

當所有人都沉入夢鄉好自為之吧

Now show upshow up

現在出現吧出現吧

I know I shouldn't say this

我知道我不該這樣對你說話

But a curse from you is all that I would need right nowman

但現在你施下的咒語是我需要的一切

Come downcome down

降落到我身邊

Cowards only come through when the hour's late

懦夫才會在半夜里出現

And everyone's asleepmind you

當所有人都沉入夢鄉好自為之吧

Now show upshow up

現在出現吧出現吧

I know I shouldn't say this

我知道我不該這樣對你說話

But a curse from you is all that I would need right nowman

但現在你施下的咒語是我需要的一切

Danger in the fabric of this thing I made

我搆建的音樂世界危險異常

I probably shouldn't show youbut it's way too late

我不應該展示我的黑暗世界但后悔為時已晚

My heart is with you hidingbut my mind's not made

我的信仰隨主去留但我的理智尚有懷疑

Now they know it like we both knew for some time I'd say

現在他們都知道了好像我總有一天會承認罪過

They're smirking at first bloodthey're circling above

他們等待着尸體露出第一滴血嗤笑着槃旋(禿鷲常在人將死未死時便開始等待吸取尸體的第一滴血這里是對禿鷲的比喻同時新專Trench的封面也是禿鷲)

But this is not enough

但這樣還不夠

Yeahthis is not what you thought

對這和你想的不同

Nono we are not just graffiti on a passing train

我們不是火車上一閃而過的塗鴉

I got back what I once bought back

我要拿回曾經屬於我的信仰

In that slot I won't need to replace

在我永遠不會重新造訪的墓穴里(對前曲Car Radio歌詞的照應)

This culture is a poacher of overexposurenot today

文化名人意味着過度曝光不只是今天

Don't feed me to the vultures

不要把我喂給禿鷲作饕餮大餐

I am a vulture who feeds on pain

我便是以苦痛為食的禿鷲

Sleep in a well-lit roomdon't let the shadow through

安眠在光線透亮的房間不要讓陰影滲入

And sever all I knewyeahsever all

離開所有我認識的人斷絕他們的聯系

I thought I could depend on my weekends

曾以為我可以就着周日的安逸過完整個禮拜

On the freezing ground that I'm sleeping on

在我沉眠於上的冰冷地面上

Pleasekeep me frompleasekeep me down from the ledges

拜托請讓我遠離請讓我遠離墜落的懸崖

Better test itwooden wedges under doorways

最好做好測試讓你的鍥子嵌好門框

Keep your wooden wedges under doors

讓別人都無法涉足你的領地(wooden wedges under doorways意味着鎖好門 不讓他人進入 通常作為避世的意象出現)

Chorusversechorusverse

副歌主歌副歌主歌

Now here comes the eight

現在輪到中八間奏(middle-eight=bridge

Waithabits here too

等等習慣語也要有

You're the worstyour structure compensates

你是最爛的你那貧瘠的歌曲結搆

But compensation feels a lot

但這結搆

Like rising up to dominate by track two

就像是專輯主打曲的標配(track 2通常是專輯主打歌Stressed OutBlurryfacetrack 2本曲也是新專的track 2

At least they all know all they hear comes from a place

至少他們知道他們聽到的來自歌者內心

OhI know how to levitate up off my feet

我知道如何升空我的雙腳

And ever since the seventh grade

自七年級起

I learned to fire-breathe

我便學會吞吐烈火(Tyler從七年級開始用音樂表達自己fire-breathe比喻泰老師用自己的歌詞當做武器)

And though I feed on things that fell

即使我靠這雙注定沉落雙腳過活

You can learn to levitate with just a little help

只要一點幫助你就能漂浮空中

You can levitate with just a little help

只要一點幫助你就能漂浮空中

Welcome to Trench

歡迎來到Trench(新專title

arrow
arrow
    文章標籤
    Levitate twenty one pilots
    全站熱搜

    elena 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()